Jag är en badkruka!

2kommentarer

Kanske lite konstig att jag skriver detta inlägget nu. Men när jag var i Färjestaden i helgen så kom ett litet sug efter att sätta en galen idé i verket att bli vinterbadare. Väldigt många skulle höja på ögonbrynen och skaka på huvudet ifall jag skulle säga det högt. Jag är nog en av Karlskronas kanske till och med Blekinges värsta badkrukor. Visst är det underbart att bada och att simma runt en skön sommardag. Om jag verkligen ska hoppa i och komma så långt som till den där simturen är minst 23 grader i vattnet ett måste. Ibland kan det gå år innan jag badar eftersom somrarna inte alltid är på min sida. För två år sedan då det var så underbart varmt och skönt både i luften och vattnet så badade jag ofta, ovanligt ofta faktiskt. Det var då fröet såddes att fortsätta bada och att ev bli vinterbadare. Jag borde aldrig slutat bada eftersom det borde vara lättare att vänja sig om badet börjar då temperaturen är behaglig. Jag läste för några dagar sedan ett inlägg att vinterbadande är både nyttigt och hälsosam. Endorfinerna som frigörs i samband med kallbadet har goda effekter i kroppen. Så nu har jag skrivit in i min nya almanacka att den 20/6 är en bra dag att påbörja mitt kommande vinterbadande. Eddie nickar glad och förväntansfull på att detta ska bli mer än bara en galen idé. 

(null)

Jag kanske får
äta upp detta sedan.
Men va tusan 🤩

2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

05 Nov 2020 19:20

Hahaha, ja lång framförhållning är ju bra och nu har du lång tid på dig för att förebereda dig mentalt :D Jag kommer att påminna dig för du har valt ett datum som jag kommer att ha kvar i minnet (min mans födelsedag). Bra, för då får jag något kul att tänka på den dagen :D
Kram

Anki

06 Nov 2020 06:53

Hm ... jag tänker inte ens tanken att bli vinterbadare!
Får väl önska dig Lycka till, även om det dröjer ett tag till starten :)
Kram

Kommentera

Publiceras ej