Ett värmande hjärta!

3kommentarer

Jag fryser konstant. Lager på lager av kläder men det hjälper inte, det som hjälper bäst är tjocka strumpor, mitt randiga underställ och så ett dubbeltäcke på det. Men där kan jag ju inte ligga hela tiden och vintern som inte ens har börjat. På jobbet fryser jag så mina händer är iskalla. Igår köpte jag två hjärtevärmare så nu slipper jag stå under rinnande vatten för att tina upp mina händer. Inte så trevligt för mina vårdtagare att få mina iskalla händer som hjälp när nöden kallar. Ännu så länge har ingen klagat iallafall. Händerna är varma men resten av kroppen fryser. 

(null)

(null)

(null)

Bra påhitt de där hjärtevärmarna. Bara till att trycka på den lilla metallbiten så sker en värmande reaktion. 
🤩

3 kommentarer

Anki

13 Nov 2020 06:18

Det måste vara jättejobbigt att vara så frusen, men såna där hjärtevärmare brukar funka bra. Jag brukar ha ett par med mig i fickan om jag är ute och fotar på vintern ...
Kram

Ibod11 - Ingrid

13 Nov 2020 17:51

Fy för att frysa och huttra. Har du bett om hjälp av vården för att ta reda på varför du är så frusen? Första tanken går till blodcirkulationen men det kan säkert vara mycket annat också. Skönt att du i alla fall har hittat ett sätt att hålla händerna varma. Det finns ju alla möjliga elektriskt uppvärmda grejer, typ filtar och sockar, men det är nog lite otympligt att hålla på med. En uppvärmd vetekudde under tröjan funkar nog inte heller så bra. Under en period brukade jag också ha väldigt frusna händer och jag stod ofta med händerna i hett vatten i handfatet, eller värmde dem mot ett element. Men det blev bättre med tiden. Tänk om det kunde bli så för dig också.
Stor värmande kram <3

Anonym

14 Nov 2020 14:12

Har aldrig hört talas om hjärtvämare. Där emot har många här hot water bottles p g a av att husen här är så kalla och dragiga.
Jobbigt när man inte få upp värmen. För mig brukar det räcka med tjocka sockar. Ändå har vi det väldig varmt här mot de flesta andra, ca 20 grader och golvvärme, superlyx här.
Trevlig helg!

Kommentera

Publiceras ej