Check på den!

2kommentarer

Jag har säkert skrivit om det förut här på bloggen, så med risk för att bli tjatig så vill jag jag bara säga att jag älskar ved. Anledningen är att den värmer mig många gånger innan den blir till aska. Det är min snälle lillebror som i år har kapat, klyvt och lagt den i säckar så att jag enkelt skulle kunna transportera de till stugan med släp. Bra väder idag trotts att det var stormigt på ön men jag bor ju lite skyddat där bakom häck och stora byggnader så jag märkte inte av det så värst mycket. När veden var inkörd och staplad i ladan, så passade jag på att köra ett lass med kvistar, fallfrukt och lite annat som skulle till återvinningscentralen nu när jag ändå hade släpet med mig. Det är alltid lika skönt när man gjort det där som finns med på listan som behöver att göras innan de vite flyger. 

(null)

(null)


(null)

Solen har tittat fram idag. 


2 kommentarer

Anki

20 Nov 2020 05:47

Haha ... ja, så är det! Veden värmer många gånger! :)
Ha en bra fredag!
Kram

Ibod11 - Ingrid

20 Nov 2020 19:04

Vad snällt att din bror hjälpte till med veden men var det inte lite synd att låta honom ta den värmen ;) Men det finns ingen härligare värme än den som en sprakande brasa i en kamin ger. Jag saknar att vakna och tända i kaminen det första jag gör. Lukten av ved och eld och en speciell och skön värme får man inte av något annat.
Kram

Kommentera

Publiceras ej