Alla helgons helg!

1kommentarer

Himmelen må ha varit grå och dyster idag, men tack vare alla ljus som varit tända har dagen ändå spenderats i färg och skimmer. 
I helgen har nog alla tänkt lite extra på de som inte vandrar med oss här på jorden längre. Många har tänt ett ljus, kanske lagt en krans eller blommor på graven eller i minneslunden. Jag har varit på minnesgudstjänst ikväll. Det var så vackert när man blickade ut över den ljusklädda kyrkogården när jag gick mot kyrkan. Kyrkorummet var också upptänt med ljus i varje vrå. Det var inte så många där för de hade fått dela upp minnesgudstjänsten i tre omgångar tack vare C-19. Ingen trängsel i kyrkbänkarna med andra ord. Det var så vackert när kören började sjunga, aukustiken i kyrkorummet är det inte mycket som slår. Det var en väldigt fin och minnesvärd gudstjänst. Prästen var trevlig, han var inte en sådan präst som stod och mässade utan allt som sades var tänkvärda ord att ta med sig ut i vardagen. Jag undrar om livet någon gång blir som vanligt igen. Att man kan sträcka ut en hjälpande hand eller ge en spontan kram till någon som har det jobbigt och är ledsen.

(null)

(null)

Ikväll tänder jag ljus för mina nära och kära som inte finns med här längre, för utom i mina tankar.

(null)

Första dagen i november 
har strax gjort sitt.

1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

02 Nov 2020 18:07

Det värmer mig att du fick omslutas av allt detta och att det blev så fint. Visst längtar man efter att kunna få och ge en tröstande kram. Men jag kan i alla fall skicka en digital sådan <3
Stor kram <3

Kommentera

Publiceras ej