Valnötsträd!

1kommentarer

Förra året på en av mina loppisrundor på Öland stannade vi till där de sålde växter. Där fann jag väldens sötaste lilla valnötsskott. Den sträckte sina tunna grenar mot mig och jag kunde naturligtvis inte motstå denna kraft. 50 kr har inte fött upp mig, tänkte jag. Jag fick ett litet skott av en kompis för några år sedan men den föll offer för gräsklipparens framfart. Nu var det ju inte klipparen som ska straffas utan den som höll i reglagen. Detta lilla liv ska få en betydligt mer skyddad plats från fotbollar, golfbollar, cyklande små älsklingar samt halvblinda förare av gräsklippare. Då är det bara den stora frågan som återstår. Var planterar man då en liten gullig valnötsbebis som ska bli jättestooooooor? Hos grannen kanske!

(null)

(null)

Ledig och sol!

1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

07 May 2020 18:42

Hahaha, grannen blir nog glad om det hamnar där :D Men det är nog bäst att du berättar att du planterar ditt träd där så att inte grannens gräsklippare gör så att historien upprepar sig. Det bästa är kanske att sätta upp något slags avskärmning. Ett snöre på blomsterpinnar eller kompostgaller. Ta vad du har :D
Kram

Kommentera

Publiceras ej