Trädgårdsgång del två!

1kommentarer

Många kärror med singel senare så är den nu klar. Nästa gång jag kommer till stugan ska kantskära gräsmattan mot gatstenen för då kommer det bli en helt annan helhetsbild. Efter mycket velande mellan röd och grå singel valde jag grå. Konstigt nog så var den röda också fin iallafall om jag tittade ut mot gatan. Men vände jag mig mot huset så passade det inte lika bra. Jag har varit inställd på röd singel hela tiden tills jag hade provat med några kärror. Nu känns det mycket bättre. Ett himla slit har det varit men nu är det bara finslipningen kvar. Pappa blev också nöjd när jag visade honom resultatet på paddan ikväll när jag var där. Extra plus i kanten fick jag för att jag lagt dit markduk under singeln.  Förhoppningsvis så ska detta göra att jag slipper många timmars jobb liggandes på knä framöver. På sista bilden saknas grindarna, de ska nu blästras och målas. (Provisorisk grind förhindrar rymmare)

(null)

(null)

(null)

Natt ett av
fyra påbörjad!


1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

29 Mar 2020 12:37

Du har verkligen fått lön för mödan. Det blev jättefint och självklart kan din pappa inte vara annat än väldigt nöjd :D Markduken ska förhoppningsvis spara både slit och din rygg framöver. Ett bra grundarbete är trist men ger mycket i slutänden. Nu kan du ge dig själv en berömmande klapp på axeln och säga "bra gjort" :D Extra fint blir det när grindarna kommer på plats och skiner lite extra.
Kram

Kommentera

Publiceras ej