På Ön

1kommentarer

Efter mitt jobbmöte i onsdagskväll som slutade 21.00 körde jag till ön. Tänkte att det var lika så bra att vara på plats så jag får lite gjort. Annars är det lätt hänt att det drar ut på tiden hemma innan jag kommer iväg. Somnade nästan direkt efter en liten promenad med Eddie. Hur som så var jag sedan uppe med tuppen för att köra igång med dagens projekt, som var trädgårdsgången. Det är min kära far som gjort gången från början och jag har tänkt i många år att nu är det dags att få det gjort. Trädgårdsgången har varit mycket arbetskrävande då den växer igen på nolltid och jag fått spreja med både det ena och det andra för att hålla den i schack. I höstas så provade jag med salt som bekämpning och det var med mycket bra resultat. Gången är lättjobbad nu efter allt regnande och eftersom jag vill att pappa ska hinna se den färdig också innan något händer honom tog jag tag i det nu. Jag hade sett framför mig ett enormt arbete som skulle ta mig veckor att utföra men det har gått betydligt snabbare än så. Den stora problemet var det gamla materialet och vart det skulle läggas, även det har löst sig. Så efter många många kärror singel och jordblandad grus är nu gången klar för nytt. Det blir dagen projekt.

(null)

Fortsättning följer!

1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

27 Mar 2020 19:17

Vilken fin trädgårdsgång, med flagstång t o m :D Du och din pappa kommer att bli så nöjda med hur fint du får till det. Jag vågar säga det redan nu eftersom jag vet hur mycket du redan har fixat ute och inne och hur bra resultatet har blivit.
Kram

Kommentera

Publiceras ej