Min gamla docka!

2kommentarer

När jag var hemma hos föräldrarna för någon kväll sedan hade mamma hittat en av mina gamla dockor. Direkt när jag såg dockan så tänkte jag att det första jag ska göra är att fixa en mössa till henne. Jag lekte aldrig med dockor när jag var liten, fick jag dockor så blev de liggande i garderoben eller under sängen. Flickor skulle leka med dockor. Så var det bara. Jag vet inte vad det berodde på att docka efter docka gavs i present eller till jul, allra helst när ingen såg mig leka med dem. Men en sak gillade jag att göra med dockorna, klippa deras hår. Dockan nedan klarade sig inte undan mina frisörsförsök. Det fanns betydligt roligare saker att leka med än att klä på och av dockor enligt mig. 

(null)

(null)

Det får nog bli 
en stickad mössa!




2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

03 Mar 2020 20:52

Hahaha, jag skrattar högt och samtidigt kan jag inte låta bli att tycka lite synd om dina dockor :D Ja, jag är så tokig att jag ibland känner medlidande med döda ting ;) Jag har inte heller förstått mig på typiska flicklekar eller flickleksaker, typ dockor. Men jag var nog lite för snäll och lydig för att klippa håret på dockorna. Däremot klippte jag rejält i kalufsen på en killkompis på dagis :D Sätt en mössa på din docka och placera henne på en fin plats som kompensation för hur du behandlade henne tidigare. Kanske kan du förmå dig att tycka om henne lite också :D
Kram

S

05 Mar 2020 21:07

Skrattar så jag kiknar! Nog anas en redan då kreativ själ. Jag gillade heller inte dockor, lekte hellre med gosedjuren.

Såg igår att körsbärsträden blommar... Kram och vårdrömmar!

Kommentera

Publiceras ej