Inte klia eller pilla!

4kommentarer

Covid -19 har gett mig insikten om hur ofta jag har handen i ansiktet. Att undvika sitt ansikte är lättare sagt än gjort. Det kliar i ögonen, killar i näsan, så helt plötsligt åker det in ett finger i munnen för att peta bort något som råkat hamna mellan tänderna. Detta har jag gjort sååå många gånger utan att jag bara ängnat det en tanke, men nu tänker jag på det hela tiden. Jag försöker att stoppa handens rörelse innan den når sitt mål och ju mer jag hindrar ju mer kliar det. Jag tvättar händerna så många gånger att de är lika vita som på en albino, lika torra och spruckna som Saharas öken. Mina händer som är de mest använda kroppsdelarna på hela kroppen känns mer pestsmittade än bakteriefria på grund av all handsprit de får genomlida. Jag kommer få abstinens när allt detta spritandet är över, kommer vrida mig av plågor efter min drog. Jag får börja med att sätta mig på händerna om de inte slutar upp med att pilla i ansiktet, det lär inte bli så mycket annat gjort heller.

(null)

4 kommentarer

Erika

25 Mar 2020 07:49

Plötsligt kliar det HELA tiden i ansiktet 😁

Ibod11 - Ingrid

25 Mar 2020 09:11

Kul inlägg om ett allvarligt ämne. Men lite skämtam ton kan vi behöva just nu :) Jag tror att du delar din insikt om vanan att ta sig i ansiktet med väldigt många. Jag bryr mig inte så mycket just nu eftersom jag håller mig isolerad och då är det bara mina egna eventuella virus eller bakterier som hamnar i mitt ansikte. Men när jag vågar närma mig andra människor igen kommer jag förhoppningsvis att tänka mig för lite mer.
Kram

Anonym

25 Mar 2020 14:52

Hehe...vi har en albino i omgivningarna, förstår precis vad du menar ;)
Efter allt detta spritande när allt är över får vi alla gå till AA.

:)

Micke

26 Mar 2020 12:16

Oj...glömde visst lägga in min signatur.

Ha det bäst

Kommentera

Publiceras ej