Hundpromenad = koppeltvång!

1kommentarer

Det krävs extra uppsikt över sin hund mellan den 1 mars till den 20 augusti för att skydda tvåbenta samt fyrbenta djurarter. Hund kan få gå lös men då endast några meter från föraren ett så kallat osynligt koppel om den är väldresserad. Eddie är väldigt lydig i skogen men det gäller att ha koll på honom hela tiden. Oftast är Eddie kopplad i skogen men han kan även få gå lös men då är det mest i träningssyfte.  Han får gå några meter sedan vänta på mig eller så är det bredvidgång som gäller. Minsta lilla jag märker att Eddie har intresse för annat än mig så åker kopplet på. I söndag när vi gick vår långpromenad så åkte kopplet på när intresset för det vilda var mer intressant än matte.  Hur som så är skogspromenader ljuvligt underbart. Mycket att titta på och njuta av.  

(null)

(null)

(null)

Ledig natt
blev till jobbnatt.
Många sjuka nu!

1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

17 Mar 2020 14:50

Skogspromenader är verkligen härliga och bra för både tankeverksamhet och njutning. Om det är något jag saknar från Mjölby så är det den fina skogen vi hade runt hörnet. Det är klokt att använda koppel när man märker att hunden har fokus på något helt annat än matte. Koppelträning är kanske inte så dumt emellanåt.
Jag hoppas att ni slipper få in corona på din arbetsplats. Ta hand om både dig själv och alla omkring dig <
Kram

Kommentera

Publiceras ej