Snäckrace!

1kommentarer

Bättre med vinbärssnäckor än mördasniglar. För några år sedan hade jag massor av mördarsniglar på baksidan av tomten. Jag var livrädd att de skulle ta sig fram till min trädgårdsodling. En hel sommar, varje gång jag var i stuga steg jag upp tidigt för att klippa gräset, kanske inte så mycket för gräsets skull men effektivt var det. Hittade en mördarsnigel i går, den fick åka med till återvinningscentralen bland nässlor och annat komposterbart.  Vinbärssnäckor är  mycket trevligare att både ha och titta på.  En delikatess för andra med den faller inte mig i smaken. Det beställdes in sniglar en gång när jag var i Nice, brödet och vitlöksskyn var jättegod. Men jag smakade iallafall, eller jag gapade och svalde den slemmiga snigel med ett halvt glas vin. Mina snäckor på ön får leva fredade från mig iallafall och från Eddie. (Ser ni honom i bakgrunden?)

(null)

(null)

🤩


1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

18 Jun 2020 21:58

Jag har aldrig haft några problem med mördarsniglar i trädgården. Här finns de inte och i Mjölby höll de sig några kvarter ifrån oss. Jätteskönt! Jag hoppas att du inte hittar fler av dem hos dig.
Jag hoppas att du inte tar illa upp om jag rättar dig lite. För några år sedan skrev jag ett inlägg om vinbärssnäckor men fick en kommentar om att det heter vinbergssnäckor. För säkerhets skull googlade jag nyss och även om det ibland står vinbärssnäcka i rubriken så ändras det till vinbergssnäcka när man klickar fram artikeln. Trevliga små varelser som jag inte heller hade något emot att se i trädgården :D
Kram

Kommentera

Publiceras ej