Gjutning klar!

1kommentarer

Jag har länge funderat på hur jag ska göra  med runddelen i gången där flaggstången har stått. Jag började med att gräva upp den enorma roten efter tujan som stått där från början. Jag bankade ju bara ner fästet till flaggstången vid sidan om roten så länge och så har det stått nu några år. Nu var jag bara tvungen att ta tag även i detta när resten av gången är tillfixad. Fröet till idén såddes av sonen då jag skickade ut en fråga en kväll från ön om det möjligen fanns några tips. Ett av tipsen föll jag för direkt. Nu är allt som behövs inhandlat. Jag bara hoppar av förtjusning när jag tänker på det färdiga resultatet. Vid mitt senaste besök på ön blev iallafall gjutningen klar. Efter midsommar kommer det färdiga resultatet eftersom en av döttrarna kläckte idén om att midsommarstången kunde få stå där i år. Klart den kan. 

(null)

(null)

(null)

Det kommer bli
såååååå bra!


1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

02 Jun 2020 20:31

Vad spännande. Men jag tvivlar inte alls på att det blir väldigt fint och snart kanske jag får se resultatet :D
Kram

Kommentera

Publiceras ej