Det årliga klippet!

3kommentarer

Jag har några dagars semester och på ön är det ljuvligt varmt. Nästan lite för varmt när man ska jobba med häckklippningen. Vi brukar för det mesta ha syrenhäcken klippt och fin till midsommar men vi fick inte ihop någon helg då både lillebror och jag kunde.  Det är nämligen han som står för klippet, medan jag och sonen som var på plats detta året för att vara behjälplig. Det går undan när vi är några stycken som kan lasta riset som ska köras till återvinningscentralen. Vi har sagt i många år nu att häcken borde  bantas lite på bredden ut mot den stora vägen. Det är den östra vägen på ön som går utanför min tomt. Det är väldigt lätt hänt att man släpper upp några grenar varje år och då växer den snabbt på bredden. På tredje bilden ser ni hur långt ut häcken varit mot vägen. Nu är det iallafall gjort, ingen vacker syn från utsidan, det viktigaste är att insidan på  häcken är fin för det är den jag ser för det mesta. Det gamla staketet ska jag ta bort, häcken är tät som den är så det behövs inget nytt. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Solen bjuder på sig
även idag. 

3 kommentarer

Micke

28 Jun 2020 11:25

Jo, man får ju hålla efter det varje vår annars blir det lätt för mycket.
Bra jobbat där, minns min barndom då vi alltid klippte och sågade i och runt vår tomt...det var kul tyckte jag då fast idag vet jag inte om jag tyckt det varit lika kul, men det är ju skönt när det är klart.

Ha det underbart nu i solen.

Ibod11 - Ingrid

28 Jun 2020 21:18

Oj, vilket jobb! Men som med alla nödvändiga jobb känns det säkert väldigt bra när det är gjort. Lite otur med att värmen blev som starkast just nu men ni har ju närhet till svalkande dopp :)
Kram

Gittan

01 Jul 2020 10:02

Så fint det blir men visst är det mycket jobb när man ska göra trädgårdsarbete. Så mysigt du har det. Vi har semester så vi ska åka en sväng med husvagnen i morgon några dagar. Ha en skön dag. Kram.

Kommentera

Publiceras ej