Blåbärsskogen

1kommentarer

Det fick bli en liten tripp till blåbärsskogen idag, ville plocka några till pappa som han kan ha på gröten. Det var massor, massor, massor av bär. De behöver nog några dagar till för att bli perfekta i konsisten, eftersom jag alltid handplockar så kunde jag välja vilka som skulle få följa med hem. En liter välsmakande blåbär fick jag ihop på en liten stund. Ska återvända dit nästa vecka för att plocka mera. Måste ju fylla på mitt lilla bärförråd i frysen. Eddie var också nöjd över att få hänga med i blåbärsskogen. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Så var det dags
för jobb igen.

1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

04 Jul 2020 18:14

Mums, vad gott med blåbär :D Jag är säker på att din pappa blev glad för de goda bären. Jag har aldrig tålamod att plocka så mycket att det kommer med något hem. Men det är väldigt gott att stoppa en näve blåbär i munnen direkt från växtplatsen. Förr fick hundarna det mesta av det jag plockade. De plockade själva också men tyckte ändå att mattes blåbär skulle ner i deras magar :D
Kram

Kommentera

Publiceras ej