Hej Tomtegubbar!

2kommentarer

Första vardagen efter jul tog jag tag om Tomten som stod närmast mig när jag satt vid köksbordet. Som tur var gick anfallet över efter en stund och Tomten sattes tillbaka på sin plats intill Lucian som inte sjungit färdigt. De var ju trotts allt inte över ännu. Men det är det idag.  Tomtemor/far, alla Nissarna och Lucian har nu semester och jag har fått undanplockat. Lika mysigt som det är när de plockas fram lika underbart är det när kartongerna ställs in i förrådet. Nu är det blommorna tur, de ska friseras samt få lite nytt om fötterna. Blomsterpyssel är så roligt för då vet jag att de snart skjuter fart med nya skott och blommor.

(null)

(null)

Nu ska ni se att det kommer
snö snart.
Det gör det alltid när jag 
beviljat Tomtarna "semester".

2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

07 Jan 2020 20:43

Hahaha, jag förstår precis hur du kände när du greppade tomten men hejdade dig. Jag älskar alla tomtar och julpryttlar fram till juldagen men sedan måste jag kämpa mot lusten att plocka undan allt. Minst till nyårsafton brukar jag låta dem stå kvar och i år fick de till och med vara kvar en dag längre :D Nu är det bara gardinerna kvar men det beror mest på att jag måste stryka de andra innan jag kan byta.
Jag vet inte om jag ska önska att du får snö eller inte men om det hade gällt mig så hade jag gärna välkomnat snön :D I alla fall så hoppas jag att den kommer hit för här är det mest is och trist.
Kram

Pernilla

09 Jan 2020 12:06

Jag håller på att plocka undan. När orken och lusern finns i pauserna. Snart har allt packats klart och ska in i skåpet.
Jag är urusel på att vårda mina blommor. Därför trivs orkidéer hos mej. Men tack på för påminnelsen, för jag ska verkligen försöka få hem lite jord och byta på dem blommor jag har.
/P

Kommentera

Publiceras ej