Förbereder kommande års vinter!

2kommentarer

Jag älskar ved! En anledning är att den värmer mig många gånger. Först ska den sågas ner, ris ska brännas och bäras fram. Sedan blir det lite kapning, klyvning och lastning på släpet. Från släpet i skottkärra till vedboden och där ska den staplas. Många härligt avkopplande timmar har nu gått när allt är klart. Det bästa av allt, stugan blir underbart varm och pajen i ugnen från den lilla vedspisen smakar himmelskt gott. 

(null)

(null)

Blåsigt i denna delen
av landet!

2 kommentarer

Anki

21 Jan 2020 14:04

Härligt! Jag älskar också ved ... men inte alltid allt jobb :)
Kram

Ibod11 - Ingrid

21 Jan 2020 20:46

Jag gillar också ved som sprakar i kaminen eller vedspisen. Jag slapp all den tunga hanteringen innan men det var jag som varje morgon gick upp först och tände brasan och när min man kom upp fick han ett skönt bemötande :D Nu är det snart sex år sedan jag hade vedeldning som vana men jag saknar den specifika värmen och lukten :)
Kram

Kommentera

Publiceras ej