Ta skydd!

1kommentarer

Oväder på gång, massor av regn och stor risk för hårda vindar. Översvämningar och omkringflygande föremål ska man hålla koll på. Vindar upp emot 27 meter per sekund, det gäller att hålla i mössan. Bäst är ju naturligtvis om man håller sig inne. Men den lurvige behöver ju ut så det är bara till att bita ihop. Vem vet, vi kanske klarar oss här nere i denna hörnan. Öland och Gotland skulle få det extra blåsigt. Tur jag ska till stugan på tisdag så jag kan plocka upp efter den där stormen. Vi får se hur det blir. När jag var i stugan sist så tog jag ett foto på fågeldammen som grannen gjort. Där var massor av vatten. Kan vara bra ifall det blir ännu en varm och regnfri sommar. Dammen var nästan helt uttorkad i höstas så nu kommer den bli populär plats för badande fåglar. 

(null)

Vi får se
hur det blir! 

1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

09 Feb 2020 17:50

Vilken vacker bild med den fina himlen, frosten, solen och träden som speglar sig i dammen. Jag hoppas att du inte blir alltför hårt drabbad men det är nog bra att åka ut dit och kolla läget efter stormen. Håll hårt i Eddies koppel så att han inte blåser bort när ni går ut.
Kram

Kommentera

Publiceras ej