Ridskolan

1kommentarer

Ett av mina barnbarn har börjat på en ny ridskola, då den förra tyvärr gick i konkurs. Den här ridskolan har haft sin verksamhet sedan början på sextiotalet. Idag rider ca 450 barn, ungdomar och vuxna här varje vecka. Det finns hur många grupper som helst, allt från att aldrig suttit på en hästrygg till att träna något mera avancerat. Hästarna är välskötta och väl omhändertagna. Ridläraren är väldigt uppmärksam på att eleverna inte drar i hästens mun eller sitter fel i sadeln. De växlar från ridhuset till paddocken eller uteritter. De är också noga med att ryttaren inte väger mer än vad hästen klarar av. Inte för att på något sätt peka ut någon utan för att skona hästens rygg. På varje box står lite om hästen som bor där om hur den är vid hantering eller under lektionstid. Det finns också små tips på hur man ska få den bästa möjliga upplevelsen av sin ridlektion.

(null)

(null)

(null)

(null)

Dagens fina häst
heter Lea.
Fantastiskt snäll och go
på alla sätt. 



1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

16 Feb 2020 21:36

Vilken lycka för en hästintresserad tjej och den lyckan lyser igenom på bilderna :D Jag förs tillbaka i minnena till den tid då jag följde med först min äldsta och senare min yngsta dotter till ridskolan och fick hjälpa till med att ta hand om hästarna före och efter lektionen. Det var fina tider för både mig och döttrarna :D
Bra att de är noga med hur hästarna mår och ännu bättre att de lär ut det till rideleverna :)
Kram

Kommentera

Publiceras ej