Från å till flod

3kommentarer

Precis nedanför mina föräldrars hus rinner Lyckebyån. Har har jag rott, lagt i flaskpost, vitjat kräftburar, metat abborre, lärt mig simma och badat under hela min uppväxt. Det är en helt annan känsla att se sig omkring när man sitter i ekan. Min bror och jag var inte så gamla när vi rodde upp och ner i ån. Korkdynan satt hårt runt våra midjor som säkerhet ifall vi skulle ramla i, detta hände aldrig som tur var för då hade det varit slut på våra flytande äventyr. Ofta när jag är hemma hos mina föräldrar tar Eddie och jag en promenad längs med ån. Just nu är det mera en flod än å. Igår när vi var på besök så blev Eddie badsugen men där fick matte sätta stopp, vill inte han ska ligga blöt i bilen när jag skulle handla efter besöket helst nu när det är lite kyligt ute. Han fick nöja sig med att spana och ett lite tassbad. 

(null)

(null)

Snart får Eddie bada!

3 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

27 Feb 2020 18:24

Vilka härliga minnen från en barndom med både lycka och kanske lite skräck för att ramla i vattnet :) Jag hade också en simdyna med något slags band mellan två korkdynor. Ni kanske hade en säkrare variant men de vi hade var bara fastklämda under armarna och skulle säkert ha ramlat av vid en olycka. Nåja, vi klarade oss från många av barndomens faror och nu för tiden är det mesta mycket säkrare.
Jag förstår att Eddie blir sugen på att bada men han är duktig som lyder matte och väntar. Det kommer dagar med skönare badtemperatur :D
Kram

Erika

27 Feb 2020 20:28

Otroligt höga vattenflöden överallt!

Micke

01 Mar 2020 12:18

Härliga minnen- från barndomen, trevligt och nostalgiskt.

Vi hade ju bara havet runt oss när jag växte upp på ön men våra liv har ju präglats av just havet, såg nog inte en å förrän jag var 9-10 år tror jag.
När det var/är högt vatten hos oss så var/är det ibland nätt och jämt så att bilar kunde köra på/av färjan...men det gick trots allt.
Måste varit fint att bo så.

Ha det bäst nu.

Kommentera

Publiceras ej