Precis som vanligt!

3kommentarer

Vackert och stämningsfullt, Lucia med följe från Jukkasjärvi sjunger så vackert så att disken diskar sig självt och huset blir skinande rent. Helt fantastiskt att få lyssna på reprisen av deras ljuva stämmor och barns härliga röster. Idag har det varit precis som vanligt, så underbart att få göra något som jag alltid gör så här års, lillebror och jag har sålt julgranar. Det är många som kommit förbi bara för att få prata eller gått förbi och sagt att nu är allt som vanligt.  En helt fantastisk dag med andra ord. Naturligtvis har vi även sålt julgranar. 

(null)

(null)

Jag kommer att somna 
med ett leende på mina
läppar ikväll. 

3 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

14 Dec 2020 19:03

Ja, det var en fantastisk luciamorgon med skönsång och norrländska vibbar. Jag fick en liten gråtklump i halsen för att jag blev så rörd när barnen sjöng. Vet inte varför men kanske är det minnen från förr som spökar när det blir så.
Jättefina bilder på barnbarn och julgransförsäljning. Vad kul att kunna fortsätta en av traditionerna vid jul och jag förstår att många blev glada av att se er där :D
Kram

S

15 Dec 2020 00:24

Vilken helt ljuvlig bild!

Jag tyckte det var fint från Jukkasjärvi. Rapporterades dock ett par kommentarer från barnbarnet, 5 1/2 år. Först: "Vilket språk sjunger de på?" - det där med nattens fjät lät kanske väl exotiskt. Därpå: "De där som sjunger, är de döda? De i vita kläderna." - ja vad är egentligen skillnaden i uppsyn på en tärna och ett spöke. ;)

Roligt att ni fortsätter gran-traditionen. Jag läste att det varit rusning efter granar runt om i världen, mitt i eländet vill folk kanske göra det lite extra mysigt.

Kram och ha en bra ny vecka!

Gittan

15 Dec 2020 09:22

Vilka fina bilder och så kul att sälja julgranar, en mysig tradition ni har. Lika grått hos dig ser jag. Kram.

Kommentera

Publiceras ej