Daglig matning av kris!

4kommentarer

Vi matas dagligen med information ang pandemin.
Det kryper närmare inpå oss.
Nu är inte frågan om, utan när.
Bara några ord från information från jobbmejlen. 
Kritisk situation 
Svår period
Kulmen 
Nödläge
Depression 
Katastrof 
Svår tid 
Oro
Press
Stress
Personlig kris
Krisledningsnämnden
Extraordinärt 
Händelse
Viktiga beslut
Åtgärdsplaner
Krisberedskap 
Skärpta regler
Smittspridning
Krisverksamhet 

(null)

Jag knegar på som vanligt.
Hejar på folk ute på gatan
Går mina långrundor
Äter något gott
Ringer till de jag inte kan träffa
Tvättar och spritar mina händer
Håller avstånd
Håll ut!





4 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

11 Dec 2020 18:47

När man ser det så här koncentrerat så blir det tydligt hur vi lever och tänker numera. Du stöter säkert på många uppgivna, ledsna och frustrerade personer i ditt arbete. Jag har det lättare som bara behöver tänka på mig själv och bara pratar med folk på avstånd eller i telefon (eller på nätet som här). Det blir bättre nästa år. Det måste vi tro på. Inte i början av året men någon gång nästa år. Då kan vi kramas igen :D
Kram

Gittan

12 Dec 2020 10:37

Visst är det mycket med corona nu, hela tiden. Vi blir matade med info om det. Och vi kan inte göra annat än att göra det som vi gjort förut hela året.
Tvätta händerna och hålla avstånd. Skönt att vi kan vara ute och gå jag har nyss kommit in från en långpromenad nu på lördagsmorgonen. Det småregnar här men det har ju gjort det hela veckan så det är ju bara att gå ut. Kram och trevlig helg.

Micke

12 Dec 2020 12:09

Vi lever ju i allvarstider, jag och frugan klarade oss ifrån detta med blotta förskräckelsen denna gång, hoppas vi slipper en "ny vända" med denna pandemi.
Hoppas vaccinet kan hjälpa oss i fosterlandet.

Ha det fint nu.

Anki

12 Dec 2020 12:13

Ja, det känns verkligen alltmer som NÄR kommer man att drabbas, än OM ... det kommer allt närmare.
Vi kan bara göra vårt bästa och försöka vara försiktiga ... och hoppas pö att det kommer att fungera med vaccineringarna för att hejda virusets framfart.
Kram

Kommentera

Publiceras ej