Som en dans med glans!

2kommentarer

Städa kan ju vara riktigt kul, iallafall efteråt när allt är klart. Blommorna fick sig också en uppfräschning när vi ändå var i farten. Fönsterputsning är inte min favoritsyssla, men grymt nöjd blir jag av det färdiga resultatet. Hur många veckor har jag inte tänkt att nu måste det bli gjort. Så igår tog vi tag i det tråkiga som efter några timmar fejande blev en ren fröjd. Några svepande drag med min mirakelhanduk för fönster från Tupperware som jag doppat i hett vatten med en klick yes och en halv kapsyl ättika. Kära nån vad blanka de blir. Spindelnät och en massa flugskit fick sig också en omgång. Delad börda hälften så tråkigt, det får bli några fönster till idag men jag får nog sova lite först efter nattens jobb. 

(null)

En natt till,
sedan tar jag
en mycket 
välbehövlig semester. 

2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

25 Sep 2019 18:46

Nu har du varit väldigt duktig och fått mycket gjort. Jag känner mig som en riktig latoxe när jag sitter här och känner att nej, några fönster har jag inte lust att tvätta förrän till våren ;) Men då får jag ju inte heller känna den där glädjen och tillfredsställelsen som kommer när man, som du, har gjort något bra :D
Kram

Anki

26 Sep 2019 06:45

Så flitig du är! Känner att jag måste ta mig i kragen och ta ett tag med mina fönster :)

Kommentera

Publiceras ej