Verklighetsflykt

2kommentarer

(null)

(null)


Egentligen är "april,april" en ganska allvarlig bok. En bok om föräldrar som sviker, om mobbing, våld och utsatthet. Men den är också rolig och varm bok. Jag har vid ett flertal gånger skrattat högt åt alla tokigheter som händer och galghumorn tilltalar mig. Jag har lyssnat mycket på ljudböcker nu ett tag, bra sätt att fly verkligheten en stund. Tänka på alla sjukhusbesök och behandlingar med inslag av humor. Det kan lätt bli lite för mycket, när jobb och fritid smälter ihop. 

Lördagskvällen räddad!
Jobb igen!


2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

26 Oct 2019 20:32

💖

S

27 Oct 2019 07:17

Jag fixar inte riktigt ljudböcker, men min man tycker att de är kanon som underhållning och lite distraktion vid sovdags.

Galghumor kan vara rena rama räddningen ibland, särskilt när livet inte går som på räls.

Kram!

Kommentera

Publiceras ej