Jag vill inte påverkas!

3kommentarer

Idag kontaktade jag sjukvården ang lilla pappsen igen. Fick prata med en sköterska som lät allt annat än vänlig. Det är väldigt lätt att dras med i en otrevlig och vass ton när man känner sig stressad, sovit alldeles för lite och är lite orolig över sin sjuka pappa. Men jag pratade på i min vänliga och något tacksamma ton medan sköterska kastade småspik och slängde ur sig korta svar. Jag avslutade samtalet med att jag var tacksam över att hon tog sig tid och att det var vänligt av henne att hjälpa mig. Tyckte mig höra en liten  förvåning i hennes röst då vi avslutade vårt samtal. Jag tänkte säga att det stärker mig att träna på sådana som henne. Jag mår iallafall bättre av att inte ryckas med, hur hon mår bryr jag mig inte så mycket om. Vi har ju våra val. 

(null)

Soligt hos mig 
efter en kall natt. 

3 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

29 Oct 2019 15:22

Det är inte lätt att kunna hålla tillbaka ord och ton i samtalet när motparten är smått otrevlig. Men jag tror att det tar mer skruv att göra som du och vara väldigt vänlig tillbaka. Hoppas hon fick sig en tankeställare om hur hon själv var i sitt bemötande av dig. Väldigt bra gjort av dig :D
Kram

Pernilla

30 Oct 2019 06:37

Det var/är väldigt nyttigt att läsa också. Man blir påmind. Jag hade nog varit den som börjat skjuta nubb tillbaka. Har så svårt för sådana människor och blir inombords arg, sårad och ledsen. Då säger mitt inte jag att man mår bättre att av ge tillbaka och det är ju helt fel. Man mår mycket bättre av att bibehålla lugnet.
/P

S

30 Oct 2019 16:15

Att vara medveten om situationen och välja sina ord och uppförande är ett stort steg. Jag vill tro att i längden kan sådant "smitta av sig", vara ett föredöme. Bra gjort!

Kram!

Kommentera

Publiceras ej