Solig novemberdag!

4kommentarer

Långt långt borta hörde jag något som påkallade min uppmärksamhet . Jag sov så djupt att det kändes milslångt mellan mig och mobilen. Innan pappa blev sjuk så var mobilen alltid på ljudlös. Nu vill jag vara nåbar ifall pappa behöver mig, trotts att min sömn också är viktig. Jag får sova igen en annan dag. Idag var det vårdcentralen som ringde ang intyget så att jag med ekonomiskt stöd kan vara ledig från jobbet den dagen då det behövs. När jag ändå var vaken passade jag på att besöka toa. Efter det kröp jag ner igen under mitt härliga tyngdtäcke. Låg och funderade lite på allt möjligt när jag kände ögonlocket började bli tung och precis innan John Blund hade gjort sitt jobb för andra gången samma morgon så ringer telefonen igen. Vårdcentralen även denna gång. Efter det gick det inte att somna om eftersom min soltörstande kropp såg solens strålar letade sig in genom en springa nedanför rullgardinen. En och en halv timmes promenad senare och lite middag på det återvände jag till kramtäcket för att fortsätta att sova utan störning en stund till innan nattens jobb. 

Eddie älskar att springa lös.
(null)

Precis som matte gillar han sol. 
(null)

Lite pinat
(null)

Himmeln speglar sig i vattnet.
(null)

Solen går snart i moln. 
(null)

4 kommentarer

S

15 Nov 2019 05:35

Rätt tufft att behöva vara på alerten ifall vården ringer, trist med sjukdom i familjen. Hoppas du fick sova lite till slut.

Fina senhöst-bilder.

Kram!

Erika

15 Nov 2019 07:34

Har också alltid ljudet på eftersom jag har en vuxen son som är kroniskt sjuk så jag behöver vara nåbar. Men jag jobbar i alla fall inte natt som du vilket gör det lite enklare.

Ibod11 - Ingrid

15 Nov 2019 17:11

Det går inte att somna om hur många gånger som helst. Jag skulle också hellre ha gått ut i solen och försökt sova mer lite senare. Härliga bilder från er solskenspromenad och det syns verkligen att Eddie njuter. Både av solen och av att få springa fritt :D
Kram

Micke

15 Nov 2019 20:41

Riktigt jobbigt att inte kunna somna om när man så väl behöver det...hoppas du får lite vila iallafall.
Jobbigt med sjukdom i familjen..hoppas allt ordnar sig till det bästa.

Ha det bra nu.

Kommentera

Publiceras ej