Bilen behöver också omvårdnad!

1kommentarer

Tänkte ta bussen från bilvårdsstället till Trossö idag när jag hade varit och lämnat bilen på polering inför vintern salt och slask. Eftersom jag hade hela förmiddagen på mig och det var uppehåll så fick det bli till fots istället. Sex kilometer i "kissa-tusen-gånger-fart" tar sin lilla tid. Jag ville dokumentera lite av varje nu när jag hade möjlighet till lite annat än svampar, så tog det också sin tid. Tur med vädret ska man ju också ha. Eddie och jag hann precis med några droppar ta de sista tjugofem metrarna hem till dotterns port innan himmeln öppnade sig. Många hundmöten, cyklister, rullskidoråkare och glada barn som ville klappa gjorde Eddie helt slut, tror detta var jobbigare än sex kilometer i skogen över stock och sten. När jag skulle till jobbet ikväll så gick vi halvvägs, sedan fick det bli buss för resten. Det får bli buss hela vägen in till stan när jag slutar om några timmar, lika bra det så jag kommer i säng någon gång. Delar med mig av promenaden nedan. 

Ser du lilla nyckelpigan?
(null)

Wämöparken passerade vi.
(null)


Eddie ville posera.
(null)

Klara, färdiga, flyg..... 
(null)

Där borta i grådiset ser du Trossö.
(null)

Vi gick flera kilometer längs med vattnet. 
(null)
  
Skynda dig matte!!!!
(null)

Skatehallen med fin graffiti.
(null)

Fullriggaren Jerramas, aspofärgan och nya bogserbåten Karl. Bakom båtarna skymtar Marinmuseumet.
(null)

Härligt!

1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

17 Nov 2019 08:17

Härliga bilder från er promenad och visst ser jag den fina nyckelpigan med massor av prickar. Det tar på krafterna för en vovve när så många nya intryck ska analyseras och att möta olika varelser som kanske vill hälsa. Hjärnan får arbeta hela tiden så det är inte underligt om han blev trött. Det är nog klokt att ta bussen hem och nu ligger du förmodligen och sussar gott :D
Kram

Kommentera

Publiceras ej