Önskar du kunde höra kvittret!

1kommentarer

Varje kväll innan jobb och efter jobb går Eddie och jag en runda i skogen intill mitt jobb. Den vackraste tiden är nu då bokarnas fina tunna blad är härligt gröna och alla fåglar kvittrar. Här går många andra hussar och mattar med sin pälsklingar. Det blir många stopp för att nosa och uträtta sina behov längs med stigen. Såg igår att liljekonvaljens blad har tittat upp, snart kommer även den väldoftande blomman att kika fram. De kalla nätterna vi haft ett par dygn gör att blommornas framfart stannar upp lite, bra för då får jag njuta desto längre. 

(null)

Ny vecka!
Grattis till oss som har möjligheten
att få njuta av allt. 

1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

06 May 2019 13:29

Åh, du är mitt uppe i den period då den skira grönskan gör allt så härligt. Jag kan nästan höra alla fåglars sång och känna hur du går där och njuter och ler av förväntning inför allt som är på gång. Liljekonvaljer har en speciell plats i mitt hjärta och doften kan nästan få mig att gråta en skvätt. De kommer här också så småningom och då ska jag njuta, precis som du snart får göra :D
Kram

Kommentera

Publiceras ej