Mina stenblock!

2kommentarer

När jag var hemma hos päronen i förgår så tog jag en sväng med Eddie till ett av mina stenblock. Då för långe sedan när jag bodde hemma hade jag tre favoritstenar som jag växlade mellan, en vid vattnet, en på ängen och en i skogen på andra sidan vägen. Ofta eller alltid var det i vilken sinnesstämning jag var som blev valet av sten. Dagen sten var den som var lugnade, där satt jag och tittade på löv och grenar som flöt förbi, drömde mig bort och det var som om vattnet tog med sig tankar och annat som tryckte. Det var inte alltid så självklart att jag fick gå dit, men oftast så sa jag inget utan smög dit utan att någon märkte det. De visste nog tror jag.  En och annan flaskpost har också blivit nersläppt i hopp om att en tjusig sjöman med en stor fin båt skulle finna mig, bjuda mig till båten och så skulle vi gifta oss och bo på båten i alla våra dagar. Haha.... skrattar gott åt minnet. Stor fin båt i en å med flera hinder på väg till havet. Att jag var även en drömmaren på dagen kan jag nog inte svära mig fri ifrån. Flaskposten hittades ofta av mig själv men ibland även av min bror och då blev det liv. Hur som lika vackert nu som då. Kanske vackrare idag. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Välkommen Maj!

2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

01 May 2019 17:50

Vilken vacker och fridfull plats och stenen ser väldigt inbjudande ut. Där skulle jag gärna sitta, luta mig mot trädstammen och låta tankarna vandra iväg. Jag känner så väl igen det där med favoritstenar. I Optand, som du säkert vet var det ligger nu, har jag också några favoriter. Inte funderarstenar men stenar som betydde mycket i alla lekar.
Det är tur att drömmar inte styrs av verkligheten. Tänk vad tråkigt det vore att inte kunna se hur man flyger eller att en stor båt kommer till dig i ån. Nu är nog tyvärr drömmarna mer förankrade i verkligheten men kanske inte lättare att förverkliga i alla fall.
Kram

Pernilla

02 May 2019 08:54

Wow, vilket ställe! Helt fantastiskt och säkert extra fint just nu i den ljusa grönskan.

Var på tävling i helgen och där i startlistan såg jag en Uniq(tror jag att det stavades?)
Nu sa jag till mej själv att jag skulle minnas, men det gör jag inte!!
Men den hette ”hmhm:s Uniqa någonting”
Tror den var brun och väldigt duktig hund. Det fanns ju fler Aussisar så jag är inte helt säker. Tänkte i alla fall på dej och Eddie då.
/P

Kommentera

Publiceras ej