Tjusig lock på fall!

2kommentarer

När det var fint väder i veckan passade jag på att frisera Eddie. Kloklipp och borstning av den mycket täta pälsen. Byxorna växer och måste klippas emellanåt. Eftersom Eddie har stans sötaste lilla rumpa så måste den hållas efter. Det blev mycket boinredning till småfåglarnas blivande barnkammare. Där kommer de små pippibarnen ligga mjukt och skönt. Vi får snart ta en retur på putsningen eftersom det växer väldigt fort på Eddie. 


(null)

(null)

(null)


❤️

2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

04 Mar 2019 14:04

Vad skönt för Eddie att bli av med lite vinterpäls. Både hans söta rumpa och resten av honom är säkert nöjda :D Han blev väldigt stilig. Min golden, Rex, hade också en stark tillväxt på pälsen och det var ett himla slit att få honom att se lite vårdad ut. När jag ser rester efter pälstrimning tänker jag alltid på när min syster blev nästan attackerad av en halvt vansinnig man när hon trimmade Nalles päls i skogen. Han vrålade åt henne att hon ställde till med en ekologisk katastrof och hotade med anmälningat till alla möjliga instanser samtidigt som han fotade med mobilen. Nu efteråt har vi skrattat åt det många gånger men då var det nog inte så kul.

Åke

24 Mar 2019 06:25

Åhh så skönt det säkerligen blev.

Kommentera

Publiceras ej