Galanthus nivalis

1kommentarer

Idag när Eddie och jag gick runt i tallskogen för att leta efter en torr gren till mitt nästa projekt så bara stod den där, hubben med de längsta snödroppar jag någonsin sett. Normalt blir snödroppen 10-15 cm hög, men dessa var 40 cm. Det finns ju i och för sig 20 olika arter av detta släktet så vem vet det kanske är en ovanlig art som vi hittade idag. Eddie tyckte nog att de såg lite torra ut eftersom han tänkte lyfta på benet. Men det blev inget med det eftersom jag ville fotografera dessa skönheter helst utan urin på. Både lök och blomma är väldigt giftiga, något som jag helt har missat. Inte för att jag tänkt ha de i maten men hur många gånger har inte barnen plockat för att i nästa stund haft fingrarna i munnen

(null)


. 🤗



1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

29 Mar 2019 19:26

Vilket fynd ni gjorde du och Eddie. Där står de och lyser upp i en annars brun omgivning :) Såå vackra. Ibland är hund och ägares önskningar inte riktigt överensstämmande men i det här fallet var det tur att du hann stoppa Eddie. Han hittade säkert något annat att lyfta benet mot :)
Jag visste inte heller att de är giftiga så nu fick jag lära mig något nytt :)
Kram

Kommentera

Publiceras ej