Smygpromenad i majsfältet!

3kommentarer

Tidigt idag på morgonen kunde jag inte motstå frestelsen att ta mig en liten promenad i majsfältet. Försiktigt smög jag in bland stammarna medan morgonsolens strålar letade sig in bland bladen. Daggvåta blad killade mig i ansiktet med jag strök runt i majslabyrinten. Mycket mäktigt! Fick mig att tänka på en amerikans film jag såg en gång då en tjej sprang med utsträckta händer mellan majsstammarna, denna frestelsen hoppade jag som tur över. Lite fascinerad är jag dock över hur alla sådda frön faktiskt har grott. Jämna fina och ståtliga stammar över hela fältet. 

(null)

Jag hittade ut igen 🤗

3 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

20 Jul 2019 18:04

Det var ju för väl att du hittade ut igen :D Det ser verkligen lockande ut att gå där i grönskan. Det kan du göra med gott samvete eftersom ingen gröda blir nertrampad av ditt besök.
Kram

Micke

21 Jul 2019 16:29

Jo...påminner mig också om en och annan film :)
Men jösses va stora de är...och fina...häftigt.

Ha en superb afton.

Pernilla

22 Jul 2019 14:17

Jag har bara varit i ett majsfält när jag plockat majs. Då är plantorna inte så fina nertill. Då har bladen börjat vissna och inte så gröna och fina som på din bild.
/P

Kommentera

Publiceras ej