Jag glömde slantarna!

2kommentarer

Flugorna flockas på ön, både inne och ute. Att sova bland flugor är inte min grej. Brukar ta en sväng med flugpisken innan sovdags men det sitter alltid några och trycker i en hörna som sedan dyker upp i min näsborre precis när John Blund gjort sitt. Brukar dra täcket över huvudet men det kan bli väldigt varmt efter en stund. Nästan så jag tror de sitter och lurpassar i väntan på att jag ska glänta på täcket. Fick ett tips att hälla vatten i en plastpåse och  hänga upp utanför ytterdörren så skulle flugorna välja ett annat hem att terrorisera. Någon glömde att upplysa mig att det skulle ligga lite mynt i botten och dessa mynt skulle sedan reflektera runt på trappen eller väggen när påsen rörde sig. Tydligen skulle detta skrämma flugorna. Min svärdotter tyckte att antalet flugor har minskat sedan påsarna hängdes upp, jag kan bara hoppas att det stämmer. 

(null)

(null)

Värmen ska komma tillbaka!
Hoppas det stämmer!


2 kommentarer

Micke

10 Jul 2019 12:35

Flugor är ju ganska jobbiga minns jag från min barndoms somrar ute på landsbygden.
Här tycks vi inte ha några alls på femte våningen i utkanten av en storstad.
En av de goda ting som utkristalliserar sig vid boende i en stad. ;)

Bra knep där, har jag aldrig hört talas om...toppen ju.

Ha det jättefint.

Ibod11 - Ingrid

11 Jul 2019 07:41

Det är spännande med alla gamla knep som sägs hjälpa mot diverse saker. Mycket fungerar säkert och en del är bara myter och påhitt. Det här knepet verkar i alla fall ha en del logik. Reflexer från mynt i vatten som rör sig kan säkert vara avskräckande. Jag hoppas det för flugor som kliver omkring i ansiktet när man ska sova, det vill ingen ha.
Kram

Kommentera

Publiceras ej