Alla väder på en och samma dag!

4kommentarer

Regn, sol, blåst, sol, regn och lite sol igen så håller det på, dagens väder. Bästa snickaren och jag kämpar på med taket, fixar med sådant som vi behöver vara två. Igår skrapade och målade jag, bredvid mig hade jag getingsprayet för det finns getingar i varje vrå. Eftersom jag är superallergisk vill jag inte bli stucken, har liksom inte tid till det. Nu lite mat sedan är det bara till att greppa spik och hammare igen. Getingarna har fått sig en omgång så förhoppningsvis kommer de inte att störa mera. 

(null)

(null)

(null)

Halva månaden har gått!

4 kommentarer

S

16 Jul 2019 19:00

Tiden flyger när man är flitig! Roligt när det blir ett handfast resultat. Men de där gulsvarta kan gärna flyga någon annanstans.

Kram!

Micke

16 Jul 2019 19:53

Lite getingspray är nog bra att ha till hands...kan vara farligt det där.
Tycker ni är duktiga där med snickrandet....bra jobbat.

Ha det fint. :)

Ibod11 - Ingrid

16 Jul 2019 21:19

Vilket jättejobb du har satt igång med och vad duktiga ni är. Nej, fy för getingstick. Det gör ont på alla men du behöver ju vara extra försiktig. Bra att ha sprayburken med dig.
Kram

Pernilla

20 Jul 2019 09:30

Lyssnar på ”sommar i P1” i pod när jag jobbar. Lyssnade på någon som pratade om småkryp och insekter igår. Vi håller på att förlora våra viktiga insekter och måste vara rädda om dem. Men Getingar! De får ju hålla sig där de SKA vara, eller hur? Jag är tydligen allergisk (du också, tror jag mig minnas). Svullnade upp efter ett bett för några år sen. Har alltid någon allergi-tablett till hands i skåpen, numera.
Kriga på!!
/P

Kommentera

Publiceras ej