Lördagspromenad i solsken!

1kommentarer

Solen sken och jag sov, vaknade som tur var innan den begav sig vidare till andra sidan jordklotet. Både pälsklingen och jag var sugen på en promenad nu när det slutat blåsa. Dofterna efter andra fyrbenta fick min fyrbente att sätta av med näsan i marken. Han sicksackade fram på ängen, stannade till ibland för att märka ut sitt revir för att sedan nosa vidare. Han tittade nästan lite vimmelkantigt på mig då jag ropade honom tillbaka när jag tyckte att han tagit sig för stora friheter. Snabbt var han där vid mitt vänstra ben  tittande storögt för att be om lov till ännu en runda. Jag behövde inte mer än forma lapparna till "var så god" innan nosen var i backen och rumpan i vädret. Nyfiken som han är vill ju inte Eddie missa något, så när jag stannade till för att undersöka en gammal lastbil  som någon parkerat där för länge sedan var han inte långt borta.  

(null)
 
(null)

Snart dags för sängen!
Förhoppningsvis även 
en skön promenad.

1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

20 Jan 2019 18:59

Det är nog härligt att vara en vovve när det finns så många spännande lukter och man får lov att utforska dem rejält. Matte gjorde visst ett roligt fynd också och då måste han ju hjälpa till att kolla in det också. Ja, solen har visat sig här under flera dagar också men jag har tittat på den inifrån. Jag tänker tålmodigt att det blir bättre och att det kommer fler tillfällen :)
Kram

Kommentera

Publiceras ej