Det ska bara automatiseras!

1kommentarer

Att kunna cykla kan kännas som en självklarhet för de flesta vuxna men det är långt ifrån sanningen. Det är mycket som ska stämma, kraft och avstånd, massor av muskler som ska sammarbeta för att kunna hålla balansen på en cykel.  Det är svårare att lära sig cykla som vuxen men är man envis och har massor av motivation så löser det sig. Oftast är det rädslan som sätter käppar i hjulet. Jag minns det som det vore igår när jag för egen maskin trampade iväg på min första vingliga tur. Efter det så cyklade jag hela tiden, vilken frihet trots att jag var alldeles för ung för att lämna gårdsplanen. Varv på varv timme efter timme. Det året fick jag en egen cykel när jag fyllde år, en röd begagnad och bara min. Jag älskar att cykla än idag, utövar det inte så ofta tyvärr men på sommaren när jag är på ön blir det en hel del trampat. 

(null)

Jobbnatt två
snart färdig!
Sova 😴

1 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

16 Jan 2019 15:36

Visst var det en stor lycka när man upptäckte att man höll balansen och kunde cykla helt utan hjälp :D Det är verkligen frihet, precis som du skriver. Jag undrar hur många mil jag har cyklat. Det är nog en ansenlig mängd. Tyvärr klarar armar och axlar inte av den sittställningen längre men om jag kunde så skulle jag också fortfarande cykla massor :D Jag hoppas att du orkar ta dig fram på cykel så länge lusten finns kvar.

Kommentera

Publiceras ej