Alfrida tittade förbi!

2kommentarer

Den stackars julgranen på utsidan av byggnaden där jag jobbar fick hålla hårt i sina klena grankvistar till armar inatt när Aldrida var på besök. Tur granen inte var av den täta sorten för då hade den nog fått sig en åktur. Grenar och lösa föremål dansade runt på gräsmattan i sin vildhet. Alfreda rev och slet i markisen så ett tag trodde jag hon skulle ta den med sig. Färjan till Polen var inställd och var du inte tvungen att ut så skulle du hålla dig inne. Eddies och min lilla promenad efter jobbet var inte längre än nödvändigt för Alfrida var bitande kylig. Nu ska Eddie och jag göra ett försök, förhoppningsvis är hon lämnat stan.  

(null)

🤗

2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

02 Jan 2019 15:16

Hon har tydligen härjat runt ordentligt, den där Alfrida. Här har hon inte märkts av mer än att det friskade i rejält på morgonpromenaden. I alla fall inte som jag har märkt. Det kan ju hända att det har varit värre någonstans i närheten. Tur att det finns varma kläder när man ska gå ut. Eddie klarar sig nog med sin päls men du behöver nog allt du har på dig på bilden :D
Akta er för grenar och takpannor på era promenader!
Kram

Mia

02 Jan 2019 17:04

Idag på morgonen hade det lugnat sig här, men sent i går kväll och i natt for Alfrida genom mina trakter.

Apropå Alfrida... ett alldeles för vackert namn för att sätta på en sådan "blåsning", tycker jag :-)

Kommentera

Publiceras ej