Idag är det måndag.....

2kommentarer

... eller kanske tisdag. Jag är dagvill och totalt tidsvill. Mörkt när jag lägger mig, mörkt när jag stiger upp. Jobb jobb... dagarna och nätterna går. Första december har passerat och första ljuset är tänt. Lussebullarna bakade och provsmakade, farligt gott. Fem nätter kvar sedan ledigt i nio nätter, hissnande känsla. Ska bli så skönt efter alla turer på jobbet. Det är mycket nu. Det verkar vara inne att fatta dåliga beslut över huvudet på oss. Beslut som man inte själv behöver att utföra. Trött på att inte kunna påverka. Djupandning och tankar på annat hjälper inte. Känns som om hjärtat tagit hissen upp till översta våningen. Gos med farmors minsta älskling ger kraft och blöta pussar. 

(null)

Var det tisdag? 

2 kommentarer

Anki

04 Dec 2019 07:40

Idag är det i alla fall onsdag ... det är jag säker på, för idag ska jag hämta de yngsta barnbarnen på fritis och förskola :)
Det låter som det är lite jobbigt på jobbet just nu ... skönt med några lediga dagar då.
Fin bild på minstingen!
Kram

Ibod11 - Ingrid

04 Dec 2019 20:38

Du har mycket att hantera både privat och i jobbet och mörkret gör inte något bättre. Det är alltid lätt att fatta beslut om man inte själv behöver drabbas av dem och jag önskar att personalpolitik vore högst upp på många arbetsgivares och chefers listor. När ska de fatta att de tjänar på det i längden. Jag önskar innerligt att dina nio lediga nätter och dagar ska ge dig kraft att orka med allt. Jag vet att du har plikter även under dessa dagar men du och Eddie hinner förhoppningsvis gå ut i naturen och njuta och där kan du läka, i alla fall lite.
Härlig bild på ditt minsta barnbarn.
Kram <3

Kommentera

Publiceras ej