Granatäpple!

1kommentarer

Jag minns när jag bekantade mig med granatäpplet för första gången, det var på en resa till Turkiet. Det stod en kille i ett gatuhörn och pressade granaräppeljuice så saften sprutade över hela gatan. Mums vad gott det var och vad jag vet nu väldigt nyttigt. Granatäpple i sallad är nu mera ett måste. Granatäpplet innehåller mera antioxidanter än någon annan frukt eller grönsak. Dessutom kan granatäpple lindra eller förhindra en rad olika sjukdomar samt att den är väldigt god. Många tycker att granatäpple är osmidiga att äta eftersom det är lite svårt att få ut kärnorna. Det finns många knep för detta, jag brukar skära av "kronan" för att sedan snitta skalet i fyra delar från topp till botten. Sedan är det bara till att bryta isär klyftorna. Den goda juicen som blir när jag klämmer ut de små röda kärnorna samlar jag upp i ett litet glas för att sedan ta som en hutt. Mycket smaskigt❣️
 
 
 
Ny vecka och halva månaden har redan gått!
 
☀️

1 kommentarer

Ibod11

17 Sep 2018 17:39

Granatäpple är väldigt gott men ack så kladdigt att hålla på med. I alla fall för mig ;) Det går väl smidigare nu än första gången jag ville komma åt de små kärnorna men sprätter gör det fortfarande. Nu är det ett tag sedan sist men när jag läser det här blir jag sugen på att ha det i sallad igen :D
Kram

Kommentera

Publiceras ej