Den lilla kattfamiljen❣️

3kommentarer

I början på sommaren dök det upp en smal och tanig katt hos mina föräldrar. Mamma gav den lite mat med hopp om att katten skulle vandra vidare när hon ätit upp sig lite. Katten förblev liten men med lite mera hull på kroppen och inte hade den någon tanke på att gå iväg någonstans. En kväll när katten mumsade på sin mat så sa min lillebror att han tyckte hon hade en liten bula på magen. Någon vecka senare så var katten slank igen, ytterligare några veckor senare så kom kattmamman spatserande med en liten unge hängande i munnen. Efter att ha lagt den på verandan så gick hon iväg för att hämta ytterligare en. Som tur var det bara dessa två. Mamma och pappa som inte vill ha katt hade nu plötsligt tre. Jag har försökt att klappa de små liven då jag varit där men det har oftast bara varit en som gått att klappa. Veckorna gick och pappa hotade till slut med att.......(ja ni vet). Jag fick eld i baken och kontakte kattkomando för att få de utplacerade till någon som vill ha katterna. Inte så lätt som jag trodde, det finns ju hur mycket katter som helst som söker nytt hem. Jag skulle ta foton i alla möjliga och omöjliga vinklar, inte lätt på två vilda kattungar. Hur som så ringde det en tjej från kattungeakuten, där de försöker placera ut kattungar lite snabbt. Det fanns en familj som kunde tänka sig att ta alla tre katterna, så nu äntligen kunde jag andas ut. Det gick till och med snabbare än jag någonsin kunde föreställa mig att fånga in två halvvilda kattungar. Jag hade lovat att lämna katterna och de är nu innekatter tills de blivit lite tamare. Hur otroligt det än låter så tog det endast några dagar innan de funnit sig i sin nya hemmiljö och de har gjort sina behöv på lådan sedan första dagen. Helt otroligt! 
 
 
 
❤️

3 kommentarer

S

05 Sep 2018 14:46

Aj aj, en katt som får mat stannar gärna kvar... Men så skönt att det ordnar sig med nytt hem för hela lilla familjen. :)
Kram!

Ibod11

05 Sep 2018 18:51

En solskenshistoria för de fina katterna och säkert ganska trevligt för dina föräldrar den korta period det varade :)
Det måste vara nästan omöjligt att inte ge en uthungrad katt lite mat. I alla fall om man tycker om djur och inte vill se dem må dåligt. Jättefint av dina föräldrar att de räddade den magra lilla katten :)
Kram

Pernilla

06 Sep 2018 15:24

De te hade nog en väldigt tur. Vårt katthem hör på Gotland är fullknökat av katter som ingen vill ha. Det är både sorgligt och härligt. Sorgligt för att de inget hem har och härligt att det tillfälliga hemmet är ett härligt mysigt hem. Personalen jobbar mestadels ideellt och har det stort luftigt och härligt.
/P

Kommentera

Publiceras ej