Vilken lättnad!

2kommentarer

Varje gång jag står med det oöppnade vita fönsterkuvertet i handen så snurrar tankarna, tänk om. Lättnaden då texten visar det jag helst vill läsa är härligt befriande. Jag är så tacksam över förmånen att vi har så bra mammografivård. Jag är inte så säker på att jag kommit iväg på undersökning om inte kallelsen dykt upp i min brevlåda med jämna mellanrum. Konstigt nog så tänker jag alltid samma sak när jag sitter i väntrummet "jag var ju här nyss" kan det verkligen vara dags redan. 

(null)

Ledig inatt!
😁

2 kommentarer

S

27 Oct 2018 09:23

Så skönt att kunna dra en lättnadens suck! Bra gjort att komma iväg.

Kram!

Ibod11

06 Nov 2018 06:32

Skönt att du fick det önskade beskedet så att du kunde sluta tänka på hur det kunde vara. Jag har nyligen också varit på mammografi men när undersökningen är gjord glömmer jag alltid bort den. Det är som om jag tänker att det är omöjligt att jag ska drabbas av det också. Knasigt men ganska skönt. Min mamma hade bröstcancer och flera andra cancervarianter så kanske borde jag vara mer orolig. När brevet med det bra svaret kommer blir min reaktion oftast ett "javistt ja, det har jag gjort". Men jag vet att många blir nervösa varje gång och det är jobbigt att oroa sig för en cancerdiagnos. Jag är väldigt glad för att du fick det rätta beskedet :D
Kram

Kommentera

Publiceras ej