Varför har jag ingen kristallkula!

3kommentarer

Lördagen började helt fantastiskt, solens strålar värmde redan vid 9-tiden. Brädor, spik och mina hantlangare var redo för dagens göromål. Oj så bra det gick. Det var lite pusslande innan det gamla stagats upp med nytt friskt virke. Sedan skulle pannor komma på plats innan det var dags för andra sidan. Vi hann just börja när klockan hunnit bli halv ett och mamma hade lunchen klar. Där satt vi i lugn och ro när bonden som har sina kossor på ängen behövde hjälp med att samla ihop alla kor och kalvar för hemfärd. Hjälpsamma som vi är ryckte vi ut. Kalvarna var helt förvilldade och sprang som galningar. När alla kossor och två av kalvarna till slut var på plats så passade de andra 2 kalvarna på att dra iväg längst bort i hagen. Hagen är ca 3 km lång, så det var bara till att börja om från början ingen. En av kalvarna passade på att ta sig ett bad i all iver för att slippa bli fångad. Där stod jag och passade kalven i ett skogsparti  intill ån så att de andra  skulle veta var vi var. Det var då jag gjorde något som skulle ändra min dags planering av fortsatt arbete i det sköna vädret. Det som jag trodde var en gren som hamnade i mitt hår stack till inte bara en gång utan två. Inte så smart drag av en getingallergiker som inte har sin medicin med sig. In i bilen till akuten, där blev jag snabbt omhändertagen. Efter någon timme blev jag inlagd på medicinavd för fortsatt övervakning av mitt höga blodtryck och enorma puls. Så  gick det med den härliga höstdagen. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Hade tyvärr inget foto på getingen!
Förhoppningsvis blir jag utsläppt idag 😉

3 kommentarer

S

14 Oct 2018 10:35

Vissa äventyr blir då lite väl äventyrliga! Så de kan ställa till det, de där randiga små rackarna. Det var då för väl att du kom till sjukan och fick behandling, det lät verkligen inte roligt. Hoppas du mår bättre idag och får komma hem.

Kram!

Pernilla

14 Oct 2018 14:23

Ne men OJ! Vilken otur! Jag fick veta för något år sen, att jag också bör ha med någon sorts allergi-medicin. Blev stucken och det blev bara värre och värre. Efter några dagar var jag så svullen och var tvungen att söka vård. Fattade ingenting och fattar nog inte än. Men det är ju inte så allvarligt som för dej. Lova att du bär med dej medicin i fortsättningen.
/P

Ibod11 - Ingrid

26 Oct 2018 20:33

Nej, men fy! Jag som tänkte i början av inlägget att det var som en riktig idyll men slutet var riktigt tråkigt. Hoppas att du mår mycket bättre nu och att du inte fick för stora besvär. När wifi och tid synkroniseras för mig ska jag läsa vidare.
Stora kryakramar <3

Kommentera

Publiceras ej