Normaltid!

3kommentarer

Äntligen får jag min timme tillbaka, i skrivande stund återgår allt till det normala. Jag vill mer än gärna ha normaltid året om. Min hjärna är inte gjord för den här ändringen av klockan. Det finns studier som visar att det kan vara hälsovårdligt att hålla på att skruva tiden fram och tillbaka. I november ska Statskontoret presentera sitt resultat ang tidsomställning eller ej. Väntar med spänning.

(null)


Tick, tack, tick, tack..........
nu ska jag se till att alla klockorna på jobbet 
änterligen visar den rätta tiden. 

3 kommentarer

Pernilla

28 Oct 2018 16:27

Jag gillar ju sommartiden. Ska klockan inte ställas om, tycker jag att vi ska ha sommartid året om. Annars märker jag inte så mycket av det.
/P

Pernilla

28 Oct 2018 21:06

83, 84, 85 var jag med och arrangerade GGN. Var
Med i FMCK-Gotland och det var klubben som grundade allt. 4-500 förare till start och brakfest efter. Söndagen efter festen började runt 7 med att vi skulle städa Tofta skjutfält från band och dyl. Haha!
Har inte heller tävlat men kört i många år i skogen.
/P

Ibod11

07 Nov 2018 21:46

Jag tycker också att det här är den "rätta" tiden om vi ska skippa omställningarna. Det är den ursprungliga tiden och solen står som högst kl 12 på dagen. Men i övrigt spelar det inte så stor roll om vi ändrar eller inte för min del. Det finns både för- och nackdelar.
Kram

Kommentera

Publiceras ej