Nattens skönhet!

4kommentarer

I förgår när jag var hos min kompis så fick jag vara med när denna fina och väldoftande nattkaktus slog ut. Vi låg på golvet med uppspärrade ögon för att inte missa några detaljer från knopp till utslagen blomma.  Just denna storbladiga kaktus heter "Epiphyllum oxypetalum"  en av de nattblommande  arterna. Den blommar och doftar tills natten möter dag sedan så blir den hängande i sitt fäste som ni kan skymta på nedersta fotot. 


(null)

(null)

(null)

Synd ni inte kan
känna den fantastiska doften. 






4 kommentarer

S

10 Oct 2018 04:34

Åh vilken fantastisk sak att få vara med om! Tänk att naturen tycker att det är värt så mycket besvär för bara en natt? Jag tänker osökt på den gamla melodin "Underbart är kort"...

Kram!

Annika

10 Oct 2018 09:04

Nämen oj så häftigt. Vilken upplevelser. Hur många blommor får den och hur ofta händer detta? Kul att du var hos din kompis just denna natt. KRAMELIKRAM

Ibod11

10 Oct 2018 17:59

Wow, fantastiskt vacker! Både som knopp och utslagen blomma. Där gäller det att hänga med i svängarna för jag gissar att den bara blommar en natt och sedan vissnar. Kul att du fick vara med om den upplevelsen. Jag hade också legat där på golvet om jag hade haft chansen :D
Kram

Åke

12 Oct 2018 03:37

Vilken upplevelse!!! Till och med jag blev intresserad av den kaktusen nu! Vackert skådespel 👌

Kommentera

Publiceras ej