Har du badat ännu?

3kommentarer

Jag är länets största badkruka. Inte ens när det är sommar hoppar jag i med förtjusning. Jag brukar stå där på bryggan och hålla koll på de andra som badar. Mycket viktig uppgift enligt mig själv, inte har man tid att bada då. Eller så står jag med fötterna på strandlinjen och plaskar lite, skyller på att badstassen ligger hemma. Det har hänt att jag badat i början på Juni, mest för att då har jag det gjort. När det blir 26 grader i vattnet badar jag gärna.
 
1
 
Nu har jag semester, perfekt väder!
Något bad blir det inte, råkade glömma badkläderna.
Tror kassen står innanför dörren 🤣🤣

3 kommentarer

Ibod11

30 May 2018 18:24

Men ditt ickebadande kompenseras av två flockmedlemmars ivriga simmande och jag gissar att de tar alla chanser :D
Jag har inte badat sedan jag flyttade ner hit. Det blev naturligt när vi bodde vid sjön och tillbringade varma dagar på bryggan men här har både sjukdom och avstånd till bad fått mig att avstå. Men i år kanske det blir av. Jag ska helst inte sola men bada får jag :D
Kram

Pernilla

31 May 2018 07:57

Badar också sällan (nästan aldrig). Vi har ju egen pool och varmt i vattnet men, nej badar sällan. Har inte det på priolistan att ta det lugnt och hålla på med sånt onödigt. Jo, om hundarn ska simträna, då kan jag hänga vid poolkanten. Haha!
/P

S

05 Jun 2018 06:21

Jag bor i en kuststad, men har trots en månadslång värmebölja inte ens doppat tårna i havet! :o Badkruka is my middle name...

Kram!

Kommentera

Publiceras ej