Vilken serie kollar du på?

2kommentarer

Jag har noll koll på vilka serier som är bra. På jobbet snackas det om vilka serier som de har sett, vilka de kollar på nu och vilka som ska ses. Naturligtvis så låter det lockande att bara gotta ner sig i soffan för att följa någon bra serie av alla som nämns. Skulle det nu vara så att jag börjar titta på något så kan jag ju inte sluta, bara ett avsnitt till.... tills alla är slut. Vintern är ju i och för sig bra tid att vara vän med sin tv men om jag inte ens tar mig tid då, kan man ju undra när det ska ske. Jag ska villigt erkänna att jag är inte sen med att skriva upp alla bra serier som andra rekommenderar. Så plötsligt sitter jag där.
 
 
 
Nu drar jag till Ön!
Min underbara stuga är bättre än det mesta ❤️

2 kommentarer

S (Ord2)

07 Mar 2018 17:43

Ojoj, hur många som helst! Men det beror förstås mycket på tycke och smak - fast om man som jag inte har någon smak så är det bara att gotta sig ;)

SVT just nu: Homeland - agentthriller med psyksjuk hjältinna. Fast bör nog ses från början.
Tidigare på SVT gick också Bron -deckaren som lurar i folk att skåningar kan räkna på danska ;)

Netflix: Barnmorskan i East End -
charmigt från fattigt område i 1950-talets London, liv och död, kärlek och vardag.
Altered Carbon - rätt skruvad science fiction med Joel Kinnamans magrutor
Happy Valley - brittisk grå kriminalserie med flera utmärkta kvinnliga roller
Doctor Foster - intensivt relationsdrama
The Frankenstein Chronicles - spöklikt brittiskt 1800-tal
River - vid första ögonkastet en polisserie men så mycket mer, om sorg och kärlek, Stellan Skarsgård underbar.

HBO: Game of Thrones - har du väl hört talas om, fantasy med mycket våld och sex men också spänning och en *väldig* massa figurer att hålla reda på.
The handmaid's tale - nästan obligatorisk men mycket obehaglig vision av en nära framtid.
Vikings - som det låter.
Big little lies - har jag inte hunnit se men ska vara bra, drama under ytan i fin villaförort.

Ja kära nån, bara ett litet axplock. Tror jag ska ägna kvällen åt Den blå planeten II på SVT play (naturfilm)

Kram!

Pernilla

08 Mar 2018 21:50

Har följt Bron slaviskt. Som tur håller min man reda på när och vilken dag de sänds. Jag har dålig koll. Sen har jag fastnat i Rivieran.
/P

Kommentera

Publiceras ej