Vem kan man lita på?

1kommentarer

Nätfiske, sociala bedrägerier, falska lotterivinster och "fina" erbjudande. Hej å hå vad det luras för att komma åt dina kontouppgifter, koder och andra viktiga funktioner. Vet inte hur många gånger det ploppat upp både det ena och det andra på mail och telefon. Hade det varit för femton år sedan hade jag nog gått på allt. Men inte nu, jag bryr mig inte om gratis grejer eller unika erbjudande om vinster på flera miljoner. Jag köper min triss eller en bingolotto om jag nu blir sugen på att vara delaktig i vinstchansen, annars får det vara. Det säkra är nog att försöka få ihop till leverbrödet på annat sätt. De flesta bedragare spelar på våra känslor för vem vill inte göra en god gärning, eller vår glädje över att ha fått ett oväntat ekonomiskt tillskott. Jag öppnar aldrig mail eller bifogade filer som jag inte vet från vem eller var de kommer. Jag lämnar heller aldrig ut koder eller inloggningsuppgifter till någon, vem det än må vara som ringer eller vill ha dessa på mail. Det jag vet är att banken ringer aldrig upp för att begära dessa per telefon eller mail. Det gäller att ta det säkra före det osäkra. 
 
 
Måndag, jag tror att våren är på G❣️

1 kommentarer

S (Ord2)

28 Mar 2018 04:47

Tyvärr måste man nog vara precis så försiktig! Kram!

Kommentera

Publiceras ej