Jag minns hur det var förr!

2kommentarer

Långfredagen under min uppväxt var väldigt seg och uttråkande. Vet inte vilket som var värst, min tristess eller pappas klagande över att han inget fick göra. Min bror och jag smygspelade kort på rummet bakom dörren. Långfredagen var nog den dagen då vi aldrig bråkade eftersom vi inte fick avslöja våra "hittepå". Men pappa han kunde inte smygspela några kort, inte kunde han jaga eller köra traktor i skogen. Nej, tråkigt skulle det vara! Som tur är så ska sysslor skötas så numera är det aldrig långtråkigt på långfredagen.
 
 
 
🐥

2 kommentarer

Gittan

01 Apr 2018 18:47

Visst är det tur att det ändrat sig. Men visst var det så att då skulle det bara vara tråkigt. Ha en bra fortsättning på helgen och kram på dig.

Pernilla

01 Apr 2018 21:07

Hos oss har vi inte varit så noga med den där Långa fredagen. Jag hade ju häst att sköta och den behövde ju sitt oavsett dag.
/P

Kommentera

Publiceras ej