Fotbad!

2kommentarer

Visst är det underbart med ett härligt skönt och stärkande fotbad. Förut så satt jag med fötterna i fotbad flera gånger i veckan, jag tyckte det var mycket avkopplande och rogivande. Varför jag jag inte det längre då, inget bra svar på den undran. Men så är det, en gång på hur länge som har det hänt. Jag måste bara bli bättre på att ge mig själv de där må-bra stunderna. Efteråt så brukade jag alltid massera och smörja in fötterna med någon fotsalva. Nu får det bli lite kärpning. Samtidigt så tror jag det är bra med lite fotmassage eftersom det sitter massor fotzoner under fötterna som behöver ha lite kärlek för att övriga kroppen ska må bra. Mitt under fotvalvet sitter punkterna som motsvarar mage och tarm. Ibland då jag masserade eller tryckte där så kunde det börja bubbla i magen. Kanske inbillning men det borde ju inte gjort det nästan varje gång i så fall. Har man som jag stans långsammaste tarmrörelserna så kanske det inte är så konstigt att magen reagerar. Kom ihåg att jag för några eller vid närmare eftertanke många år sedan hade en brukare som hade en rulle med piggar på som hon satt och rullade med fötterna på fram och tillbaka. Även jag brukade få till några fotrullningar där medan vi gick igenom dagens händelser. Mycket trevlig stund innehållande många ingredienser. Nu måste jag ta tag i detta, det får bli veckans måstegrej. Sandpromenader är också väldigt bra, men jag börjar med fotbad.
 
 
Fredag igen?
Någon måste skoja med mig 🤔

2 kommentarer

S (Ord2)

16 Mar 2018 23:07

Vilken bild, det kallar jag fotbad! :)
Kram!

Pernilla

17 Mar 2018 11:38

Jag är dålig på att mig själv tid. Det är liksom roligare att sitta med en hund och borsta än att vårda sina tråkiga fötter.
Ska skärpa mig jag också.
/P

Kommentera

Publiceras ej