Svanslös!

3kommentarer

Många tror att jag själv eller varit iväg och kuperat svansen på min Eddie bara för att jag ville ha en svanslös Aussie. Jag har fått höra att det är olagligt och straffbar åtgärd. Men min hund föddes utan svans, det är uppfödarens första kull där en del av valparna föddes mer eller mindre utan svans. Eddie var den ende i kullen som är helt svanslös, det finns endast en liten skinnflick som knappast är märkbar om man inte känner efter där svansen skulle ha suttit. Eddies pappa är också utan svans. Man får inte para två svanslösa med varandra för då kan det bli andra åkommor som inte är bra. Jag vet flera både på jobbet och privat som inte ens tänkt på att Eddie är svanslös. Många skulle aldrig kunna tänka sig att köpa en hund utan svans, men jag är så van så jag tänker inte på det längre. Jag tycker Eddie passar som svanslös. 
 
 
 
 
 
Hurra!
Nu drar vi till ön om några timmar❣️
Aussie,

3 kommentarer

Ibod11

11 Jul 2018 08:01

Tänk om folk kunde låta bli att döma och kanske i stället ställa en vänlig fråga om de undrar över något. Jag har inte tänkt på att han är utan svans och inte syns det mycket med all den pälsen. Men om jag hade träffat er och lagt märke till det hade jag nog frågat om det var medfött eller om han hade fått operera bort svansen p g a någon sjukdom eller skada. Han är jättefin och en härlig vovve med eller utan svans och det är klart att du älskar honom precis som han är :D
Kram till er båda

S

11 Jul 2018 09:28

Intressant att höra. Jag hade heller inte tänkt på det, men har ju bara sett Eddie på bild. Han är jättefin som han är.

Kram!

Mia

11 Jul 2018 11:55

Då kan han inte visa sin glädje med att vifta på svansen! Men det går att visa glädje på många anda sätt också, som tur är! Huvudsaken att vovvsingen mår bra och det verkar den göra..

Kommentera

Publiceras ej