Oviktigt vetande!

2kommentarer

När man på jobbet kommer in på oviktigt vetande.......
 
Hajen är den enda fisken som kan blinka med båda ögonen.
 
Det är omöjligt att nysa med ögonen öppna.
 
Jordnötter är en av beståndsdelarna i dynamit.
 
Under ett år sväljer du 14 insekter medan du sover.
 
Internet består av 61% porr.
 
Vi föds utan knäskålar. De är först utvecklade vid sex års ålder.
 
Den bok som utgivits i flest upplagor förutom Biblen är Ikea-katalogen.
 
Det är fysiskt omöjligt för dig att slicka din egna armbåge.
 
En struts öga är större än dess hjärna.
 
Den elektriska stolen uppfanns av en tandläkaren.
 
En krokodil kan inte sticka ut tungan.
 
 
 
🤣

2 kommentarer

S(Ord2)

31 Jul 2018 04:22

Det där med 14 svalda insekter hade jag gärna inte vetat... :O Men tack för underhållningen!
Kram!

Ibod11 - Ingrid

31 Jul 2018 08:34

Haha, jag gillar oviktigt och värdelöst vetande. Alltid kommer det något tillfälle då man kan briljera med något sådant :D På gymnasiet lärde en lärare i svenska oss att "horunge" är en grafisk term för ett misstag - en spalt som inte blir helt fylld i en tidning. Gissa om jag blev glad, men förvånad, när just jag en gång fick den frågan i TP ;)
Här bjuder du på mycket kul. En del har jag hört förut men det där med knäskålarna gjorde mig fundersam. Då borde vi ju inte kunna gå förrän i sexårsåldern ;) Eller så är knäskålen inte så viktig i det avseendet.
Kram

Kommentera

Publiceras ej